Er du klar for en ny sesong? ☝️

Sommeren er over og høsten er i full anmarsj. Alle er i modus for å se fremover! Har du planlagt din markedsføring med tanke på kommende kvartal? Vi byr på noen tips om hva du bør prioritere!

Hvordan står det til digitalt?

Bedriftens digitale ansikt

Ta en titt på nettsiden din. Samsvarer den med hvordan bedriften din er i dag og det du tilbyr? Er den utdatert? Bør den friskes opp? Treffer den og innholdet målgruppen din, og blir du oppfattet som du ønsker?

Forandring fryder og en endring i ny og ne er helt nødvendig i den digitale verdenen. Bruk nettsiden din for det den er verdt. Det er ditt digitale ansikt, og er den viktigste plassen for å vise hva deg frem, gjøre et godt inntrykk og konvertere besøkende til kunder.

Er det lenge siden du har publisert noe nytt? Vis i det minste at dere er i full gang etter ferien og er klare for høsten. Legg en plan for hva som skal publiseres de kommende månedene.

Hva med sosiale medier da?

Sosiale medier er et sted hvor tilstedeværelsen blir stadig viktigere. Er innholdet oppdatert for den aktuelle sesongen? Har du husket å dele artiklene fra nettsiden din? Har du tilpasset innholdet til din målgruppe? Er det på stell med tanke på den visuelle profilen og bedriftens identitet?

Denne moskusen fortjener en egen Instagram-post… Foto: Sven-Erik Knoff | FotoKnoff

Denne moskusen fortjener en egen Instagram-post…
Foto: Sven-Erik Knoff | FotoKnoff

Ta en liten makeover for høsten. Spiss bioen, bytt profilbilde eller coverbildet. Lag en liste med aktuelle tema som dere kan plotte inn i kalenderen i tiden fremover. Hvilke nyheter står på blokka, er det noe nytt å fortelle, nye ansatte å vise fram, aktiviteter eller prosjekter, tips for sesongen og lignende.

Vis at dere lever og finnes!

Har dere nyhetsbrev?

Kanskje sender dere ukentlige eller månedlige nyhetsbrev? Går mye på gjenbruk? Gi litt nytt liv til gammelt innhold. Modifiser og oppdater teksten, legg til eksterne/interne linker, nye bilder/videoer. Planlegg utover slik at du har forberedt godt innhold som kan publiseres jevnlig utover sesongen.

Hvordan er status på andre informasjonskanaler?

Ikke glem Google Min Bedrift. Google er den største søkemotoren, og hvis ikke din informasjon er oppdatert eller finnes her - er det kanskje det aller første du bør gjøre før noe annet. Dette er den enkleste måten å bli synlig på Google - ikke minst er det gratis å sette opp selv! Husk; du kommer også opp i kart- og bransjesøk.

Rediger og oppdater bedriften, kontaktinformasjon, åpningstider og annet som er relevant.

Det går fort mot jul…

Ja, du bør allerede begynne å ha jula i bakhodet. Skal du ha noen kampanjer eller tilbud? En julekalender eller en konkurranse? Sett av tid - slike ting tar ofte mer ressurser enn man tror. Omfanget vil variere alt etter behovet, men skal du kjøre slike aktiviteter trenger du først og fremst godt innhold for å skille deg ut i den enorme mengden som vil komme. Lag deg en liste over aktiviteter du ønsker å gjennomføre, hvilke kanaler du skal benytte deg av og hva du mangler.

Vi kan hjelpe deg!

Skal du produsere selv eller booke noen til å gjøre dette for deg? Trenger du å friske opp dine ulike kanaler? Mangler du en plan for innholdsspredningen eller selve innholdet? Vi kan levere fra A til Å, så slipper du å tenke på dette og kan bruke tiden din på noe annet.

Ta kontakt med oss 👋

Forrige
Forrige

Hva er innholdsmarkedsføring? 🤔

Neste
Neste

Hei, vi er DREYMA®🎊